4.08.2013

Hello Dear. Remember me?



En kan tro att mina plantor växt till sig en liten aning efter ynka fyra dagar i spegelsalen. Önsketänkande kanske? Eller ser ni det jag ser? Plantorna står på prick samma plats! Och har vattnats en gång så någon kanske har lyfts upp i luften för att jag ska kunna fylla på vatten underifrån och vänts liksom. Men annars. Same same. Vad tror ni? Kan det bli nåt? Om man vill kan man börja beställa tomatplantor nu! Fast jag kommer i så fall bara göra mig av med ett fåtal, men 20 kr för möda och besvär (och elkostnad, planterings- & omplanteringskrukor, lysrörskostnad, kycklingvingarna som mimmi fick för att hon körde mig land och rike runt i jakt på lysrör osv.) kan man väl tänka sig att det är värt?
Sorterna jag har i överflöd är; Green Zebra, Tigrella, Chocolate Stripes, Black Sweet Cherry, Gelbe Dattelwein och Gold Nugget och Brandywine. Gelbe Dattelwein har jag precis sått ett par nya av dessutom, de som råkade bli övergroddade (för varmt, för lite ljus osv) när jag la sålådan på lilla toaletten. Verkar som att inget tar kål på den sorten och som att det blir små plantor oavsett vad man gör? Jaja, här ska vi inte klaga! Om inte annat så kommer jag inte äta något annat än tomater i sommar, men i så fall får det väl bli så då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar