5.09.2013

Vuxenpoäng

I min iver över att sommaren snart är här så åkte jag till Granngården och satte sprätt på mina 100 kr tillgodo. Sånt fint man får när man blir medlem. Det blev röda vinbärsbuskar, hallon, blåbär och jordgubbar. Muums! Kommer bli toppen som häck ut mot vägen, jag vill inte ha helt insynsskyddat, bara något som skärmar av lite från kolonilotten i och med att jag är närmast vägen. Ska till en granne imorrn med och gräva upp lite sidoskott från syrenbuskar och jordärtskockor som ska sättas. Kommer bli hur bra som helst! Skönt att få något så att det inte är helt öppet ut mot vägen och villaområdet. Så i helgen ska det planteras ut, tillsammans med tomater, ärtor, potatis, lök, kanske kål som jag sätter och marktäcker... Ja. Och så jordgubbarna så klart! Och sallat. Ska sätta ut pallkragarna i den mån som det går med. Och eventuellt morötter och rädisor. Heja våren!

Idag planterade jag om de tomater som ska stå på balkong i sommar med. Några åkte upp i amplar som dinglar i balkongfönstret, några i stora krukor med massa jord. Med följden att nu har jag slut på jord och kan inte göra något mer. Kanske lika bra. Får skriva så mycket jag kan idag och imorgon så jag kan åka ut till kolonin på lördag en sväng. Åh så spännande det ska bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar