5.13.2013

Livet på kolonin

 I fredags åkte jag ut till Eldsberga och fyllde hela bilen med syrénskott som jag fått av en granne. Det såg ut som värsta djungeln i bilen och inte en kvadratcentimeter var ledig.
 Och på kvällen planerade jag odlingen så gott jag kunde på förhand.
 På lördagen grävde Lina grop åt en vinbärsbuske. Kompisen sitter redan på plats.
 Till lunch blev det korvgrillning på allmänningen.
 Och alla vet ju att korv smakar godast direkt från grillen, sittandes i gräset.
 Söndag eftermiddag följde Hanna med ut till kolonin.
Hon hade värsta blåmärket på benet efter helgens äventyr och bravader.
Här ser man den fina syrénhäcken som Lina och jag planterade dagen dessförinnan.
  Vi hämtade ett jättestort och fint trädgårdsbord med tre stolar och satte sista pallkragarna på plats samt fyllde pallkragarna med jord. Nu ska morötterna planteras där i färgskala!
 Här ser man hela härligheten typ. Vinbärsbuskar, hallonbuskar, blåbärsbuske på plats också för den delen. Samt pallkragar smockfulla med jord, trädgårdsbordet och pappas bil. Och vilken bil! Vet inte hur jag skulle fått ut allt utan den.
 Mandelpotatis under duk så att inga dumma fåglar ska komma och kidnappa dem! Samt ärligt stulen rabarber från mamma Bencic's trädgårdsland som flyttat in.

Ja. Så ser det ut hos mig. Nu ska bara ett pallkragebygge ut till, all potatis ska i marken, löken likaså och så ska morötterna sås. Och squash. Både hemma och i jorden, för säkerhets skull. Ska ju bli varmt i veckan. Och rödbetorna! Himmel. Mycket som ska göras och allt tar tre gånger så lång tid som man tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar